top of page
תמונת הסופר/תרויטל קרמר

הסיפור של Vimeo: מנכ"לית לא שגרתית ודוגמא לפיבוט מדויק



תעודת זהות:

שם החברה: Vimeo

שנת יסוד: 2004, ניו יורק

יזמים: Zach Klein, Jake Gyllenhaal

שווי: החברה הונפקה בנאסד"ק ב-2021 בשווי של חמישה מיליארד דולר עם 1.6 מיליון מנויים משלמים.

משקיעים: IAC רכשה את החברה שפיתחה את הפיצ'ר, הקימה את החברה ויושבת בבורד עד היום.

מוצר: פלטפורמת SaaS (תוכנה כשירות) המספקת אחסון, שיתוף ושירות לתכני וידאו (כולל כלים ליצירת וידאו, עריכה ושידור חי, פתרונות תוכנת וידאו ארגוניים, וקהילות יוצרי וידאו מקצועיות).


מה הסיפור?

היזמים שמעולם לא הקימו חברה ובכל זאת ניהלו אותה

בנובמבר 2004, זק וג'ק, מהנדסי אינטרנט צעירים בתחילת שנות ה-20' שלהם, עבדו באתר בשם CollegeHumor השייך לחברת Connected Venture. כשני תלמידי קולג' סטריאוטיפים, גם השניים עסקו במתיחות וסרטים הומוריסטיים (כן, אתגרי הטיקטוק היו כבר לפני עשרים שנה איתנו), והרגישו בצורך לפתח פיצ'ר וידאו כפרויקט צד באתר, כדי שתהיה להם האופציה לשתף ולתייג סרטונים קצרים לחברים בצורה קלה יותר.


מכירים יזמים שנלחמים קשה כדי להשיג MVP עובד עם מיליוני משתמשים? אז ל-Vimeo זה הלך כאן ממש בקלות.

פרויקט הצד הזה מעולם לא היה אמור להיות מוצר עצמאי במערכת. אבל, יום אחד בלי להתכוון, קיבלו השניים וואלידציה רצינית לכיוון. סרטון שהעלה משתמש לאתר (הוידאו של אשלי סימפסון בתקרית השפתיים למי שזוכר) קיבל חשיפה טלוויזיונית מטורפת ב-SNL ומיליוני הצפיות אילצו את כולם להבין שהפיצ'ר החמוד באתר יכול להיות תת-מותג stand-alone וכך נולד Vimeo (שילוב משובש של "וידאו" ו"אני" באנגלית). עדיין לא נעשה קידום מיוחד אבל בסיס המשתמשים של Vimeo גדל באופן יציב אבל איטי עד 2006, והמודעות למותג התבססה בעיקר על שיווק מפה לאוזן.


בשנת 2006, IAC רכשה את Connected Ventures והפכה לבעלים החוקיים של האתר שלו CollegeHumor. במהלך הרכישה, קשה היה להם שלא לשים לב ש-Vimeo לבדה מביאה ששה מיליון מבקרים בחודש לאתר, ללא פרסום או בניית מוצר יוצאת דופן.

באותה השנה, גם גוגל רכשה את YouTube תמורת 1.65 מיליארד דולר ושוק הווידאו הפך לדבר החם הבא. כך, גם IAC הגיעה למסקנה כי נכון לה להרחיב את פעילות הוידאו בפורטפוליו. לקח להם בדיוק שלושה חודשים לאחר הרכישה, כדי לשלוף את שני המפתחים הצעירים, לגייס צוות ולהפוך את שני המתכנתים ליזמים שמובילים חברה נפרדת במשרה מלאה.


אסטרטגית השנים המוקדמות

כדי לבדל את עצמם מיוטיוב (ואתרי שיתוף סרטונים אחרים שהופיעו כפטריות אחרי הגשם מאז רכישת יוטיוב), Vimeo התמקדה ביוצרי התוכן באמצעות בניית כלי העלאה טובים יותר, ואצירה טובה יותר של תוכן באתר ולאו דווקא בקידום תכנים ובפופולריות כמו המתחרה הגדולה.


למרות שהיה נראה שהחברה עלתה על דרך המלך מבחינה טכנולוגית, השילוב של הצוות המקורי של Vimeo שהיה צעיר מאוד, חסר יכולות עסקיות וחובב יצירתיות בכל מחיר, עם האופי הארגוני הכבד, העסקי והשמרני של IAC לא צלח. עד לתחילת 2008, עזבו/הועזבו שני המייסדים את החברה ולא זכו מעולם להוביל אותה להצלחה הגדולה אליה הגיעה בהמשך. אבל, אל דאגה, שניהם הצליחו לא רע בהמשך והם בכל זאת נכנסו להיסטוריה כקייסטדי מעולה להקמת פרויקט צד בחברה שהופך להיות חברה נפרדת (מי אמר Monday?), כאנשים שיצרו לראשונה את כפתור הלייק כבר בשנת 2005 (כפתור שנועד להיות אלטרנטיבה סתמית יותר ל"מועדפים", ותפס תאוצה מהר מאוד) וכאנשים שהציגו לראשונה בעולם את סרטוני ה-High Definition (HD) למרחב שיתוף ווידאו אונליין.


לאחר עזיבת ההנהלה המקורית, נבחרה דיי מלנקאמפ לנהל את החברה עד ל-2012, ואז הוחלפה ע"י קרי טריינור עד 2017. אלו לא היו שנים מעניינות במיוחד לחברה מבחינה עסקית אבל בשנים האלה Vimeo התמקדה בפוקוס על הצופים בסרטון, והשיקה גרסה חדשה שנועדה להציג את השמעת הווידאו כמוקד המרכזי של העיצוב, בניגוד לרכיבי ממשק המשתמש הרבים שהיו ליוטיוב באותה תקופה.

למרות ש-Vimeo לא הייתה פופולרית כמו יוטיוב בשנותיה הראשונות, היא הצליחה לעמוד במבחן הזמן ובתחרות מול עשרות מתחרים מאז שהושקה לראשונה ועד היום.


הייעוד המקורי - פלטפורמת ערוצי ווידאו בתשלום

במאי 2016 רכשה Vimeo את VHX, פלטפורמה לערוצי וידאו בתשלום מתוך מטרה להיכנס לשוק המנויים בתשלום (Video by demand) עם תוכן מקורי משלה. הצעד הזה ייעד אותה להתחרות בשירותי סטרימינג אחרים דוגמת נטפליקס.

זה היה נשמע הגיוני לזמנו גם מבחינה עסקית, כי בניגוד לנטפליקס, Vimeo קיבלה תשלום עבור השימוש בפלטפורמה גם מיוצרי התוכן, מה שהפך את הפקת התוכן שלה לזולה יותר בהשוואה לנטפליקס ומכאן גם לבעלת מודל עסקי רווחי יותר.

אולם, די מהר הבינו בחברה שיתקשו לעמוד בתחרות.

התוכן בחברה היה נישתי וכיוון להרבה פחות צופים פוטנציאליים מאשר נטפליקס ויתר המתחרות (התכנים דמו יותר לסרטוני טיקטוק במהות מאשר לסדרות טלוויזיה מופקות היטב. האפשרות להפוך את הצופים הקיימים ללקוחות משלמים באתר, הייתה נראית קשה במיוחד. לראשונה, החברה הגיעה לקו פרשת המים - המוצר ללא ספק עבד אבל מודל ההכנסות לא היה רווחי מספיק. החברה לא באמת הצליחה להתחרות ביוטיוב, וגם לא להפוך לספקית תוכן מקורי כמו נטפליקס ואחרות.

מה עושים עכשיו?


הנעת פיבוט בסטרטאפ באמצעות שינוי פרסונלי של המנכ"ל – המינוי של Anjali Sud

הסיפור של אנג'לי הוא הסיפור שאני תמיד מביאה כאחת מהדוגמאות בקורסים ליזמים, ובמיוחד כדמות מודל ליזמות צעירות.

אנג'לי יכולה בכיף להיות הסטודנטית שיושבת לידך באוניברסיטה בקורס מבוא לכלכלה. היא חסרה את הגינונים המנופחים שאנחנו מכירים ממנכ"לים (וגם ממנכ"ליות) של חברות גדולות. אישה פתוחה, עדינה וחייכנית.


תמיד כשאני מבקשת מנשים צעירות לתאר לי איך נראית מנכ"לית של חברה גדולה, מצטיירת אותה הדמות: אישה בחצי השני של חייה (50-60), תמיד לבנה, בדר"כ עם שיער מוחלק, בדר"כ רזה ומוקפדת, לרוב מנותחת/מוזרקת, אסרטיבית/תקיפה מאוד, ותמיד עם טעם אופנתי משובח. אה, ועוד דבר, בשום תמונה בכלל אין לה משפחה/בן/בת זוג או תחביב כי זה או שאת מנכ"לית, או שאת עושה את התפקידים האחרים שלך בחיים, אין גם וגם.


בתמונה: אוסף תמונות רנדומליות של עמוד החיפוש בגוגל תחת החיפוש "מנכ"לית אישה"


מה שבטוח, אף אחת מהן לא נראית כמו אנג'לי סוד (Anjali Sud, ראו תמונות): אישה הודית שהיגרה מהודו לארה"ב עם משפחתה כילדה, מנכ"לית צעירה ושאפתנית בת 34 (בזמן מינויה), כהת עור, עם סניקרס תמידי, ג'ינס ודיבור בגובה העיניים. אה, והיא גם אמא צעירה שמביאה את בנה למשרד לא מעט.


אנג'לי היא חלק ממהפכה של ממש שמתרחשת בעשור האחרון לגבי הדרך בה מנכ"ליות מציגות את עצמן ומובילות שינוי ארגוני ובחיבור שבאופן כללי מנהלים כבר עושים בין העבודה לחיי המשפחה ושעות הפנאי (תודה לך קורונה! ואיזה כיף שגם בישראל יש לנו כמה מודלים לא רעים בכלל).


עוד דבר שאני ממש אוהבת אצל אנג'לי הוא העמדה הלא מתנצלת שלה. היא מתארת את מהלך הקריירה שלה בראיונות שונים ובכולם מתייחסת לזה שמההתחלה כיוונה למנכ"לות. היא לא נשארה בתפקיד מעבר לגבול הלמידה ועזבה יחסית מהר מתפקיד לתפקיד כדי להתקדם.

מרענן ממש לשמוע מישהי שמההתחלה נלחמה על הישיבה ליד שולחן מקבלי ההחלטות (למעשה, היא מגדירה את עצמה כמומחית בקבלת החלטות ולא תחת טייטל מסוים).


שינוי קהל היעד של המוצר, שינוי השדה התחרותי ושינוי המודל העסקי - Pivot

ב-2017, קודמה אנג'לי לתפקיד המנכ"לות ונראה היה שהחלפת המנכ"לית הביא לחברה כולה רוח חדשה ואחרת. העובדים מספרים שאנג'לי הביאה איתה משהו פתוח יותר לתרבות הארגונית, נגישות רוחבית לכל המנהלים וחופש רעיוני, וזה כנראה עבד לא רע.


אנג'לי שהייתה מאוד מחוברת לניהול הלקוחות כסמנכ"לית השיווק בתפקידה הקודם, הסתכלה באופן קצת יותר רחב על העסק ושמה לב למגמה שהתחזקה אצל לקוחותיה. היא הבחינה שלאט לאט החלו להשתמש בפלטפורמה לקוחות מסוג חדש - יותר עסקים קטנים מאשר יוצרים עצמאיים שצילמו וידאו לשתף עם החבר'ה. זה הספיק לה כדי לנסות מודל עסקי חדש שבסופו של דבר עבד בגדול כי בזכותו Vimeo הפסיקה להתחרות ביוטיוב ויצרה לעצמה שוק חדש.


שינוי המודל העסקי

1. מעבר למכירת מנויי SaaS לקהל B2B במקום שירות B2C

כל מנהל שיווק שעבד בשני העולמות B2B וגם B2C יגיד מיד שהתפקיד שונה לחלוטין בכל משרה. ממש על קצה המזלג, שיווק B2C מצריך כיסים עמוקים וצוות גדול שעושה שיווק רוחבי, חושב איך להגיע לכל הפלטפורמות האפשריות, להניע למכירות לצד חיזוק המותג ולעבוד הרבה עם מובילי דעה בתחום. בצורה הכי גסה אפשר לומר שהמטרה כאן היא מספרים גדולים - אנחנו רוצים להביא כמה שיותר משתמשים אבל כל אחד מביא סכום כסף קטן. ככל שיהיו לנו יותר משתמשים, נרוויח יותר. יכול להיות שנגייס את המשתמשים הראשונים מהר (לא בטוח בכלל), אבל עד שווליום ההכנסות יגדל משמעותית ייקח לנו הרבה זמן. הדאגה להביא משתמשים למערכת היא אינסופית מבחינת המשאבים ולוקח יותר זמן להראות ROI חיובי על מאמצי השיווק בעיקר כי כל הזמן מוציאים המון.


שיווק B2B מהצד השני, הוא קצת יותר מדויק מבחינת הפנייה השיווקית. כאן נשתמש יותר בשיווק מבוסס תוכן (content marketing), נבסס את השם שלנו בתעשייה, נמצא את האנשים בארגון שיכולים להיות לקוחות פוטנציאליים בפינצטה ונבנה איתם מערכת יחסים ארוכת טווח לפני המכירה. כאן, מכירה בממוצע, תיקח חצי שנה (ולמגזר הציבורי יכול לקחת אפילו שנה). מצד שני, העסקאות גדולות יותר, המשאבים שהחברה צריכה להקצות בד"כ קטנים יותר ומבוססים על יחס אישי של מנהלי החשבונות ולאו דווקא על מאמצי ותקציבי השיווק.


אם אתם מגייסים הון אגב, ומתלבטים בין שתי גישות ההגעה לשוק, אני תמיד ממליצה לבחור ב-B2B. צריך פחות כסף התחלתי לעומת האופציה השנייה ומשקיעים (לפחות בארץ), פחות אוהבים את ההרפתקאות הכרוכות במוצרי B2C.


אנג'לי, הבינה שהיא צריכה לעבור מלהיות אתר אינטרנט לאירוח תוכן או שיתוף וידאו בלבד, למוצר תוכנה כמודל שירות (SaaS) וכך החלה החברה להציג מספר שכבות ושירותים המיועדים לשימוש עסקי על גבי השירותים הקיימים שלה. אנג'לי כבר לא החשיבה את עצמה כמתחרה ליוטיוב או לאתרי שיתוף וידאו אחרים, ובמקום זאת קראה לעצמה "שוויץ ליוצרים". השירות נפתח כך שהיוצרים הורשו להעתיק ולשתף את הסרטונים שלהם לכל אתר אחר, כל עוד הם המשיכו להשתמש בכלי עריכת הווידאו של Vimeo להכנת היצירות שלהם.

כדי לעזור להם לעשות זאת ולייצר קהילה מקצועית תומכת - נבנה כלי סקירה שיתופית עבור המשתמשים, המאפשרים להם לשתף ולהתייעץ לגבי התוכן עם יוצרים אחרים כדי לקבל משוב, גם ברמת הפריים הבודד של הסרטון, ובכך לשמור על זרימת העבודה של יצירת הווידאו בתוך שירות.


2. אסטרטגיית רכישות כדי לצמצם את זמן הפיתוח והאבולוציה הטכנולוגית של המוצר

רכישת VHX ב-2017 הייתה הבסיס לפיתוח תת-המותג Vimeo TTO ונתנה לכל יוצר או חברה אפשרות לפתוח ערוץ ווידאו בתשלום למנויים שלו. המודל העסקי מושך במיוחד כי אין עלויות הקמה או תשלום חודשי למשתמשים חדשים. התשלום מועבר כעמלה עבור כל תשלום שמתקבל במערכת במודל "לא שילמו לכם, אל תשלמו לנו". כשמספר המנויים לערוץ עולה, משתנה גם המודל. באמצעות רכישת VHX, יכלה Vimeo להציע גם שירות מדיה למובייל שבו יכולים המנויים ליצור אפליקציות מותאמות אישית לנייד כדי לספק וידאו לפי דרישה למנויי האפליקציה, כאשר Vimeo מטפלת עבורם בהרשמות, חיוב, והזרמת התוכן.


באותה השנה נרכשה גם Livestream כחיזוק לצוות הטכנולוגי בדגש על טכנולוגיית סטרימינג ושידור חי והייתה הבסיס של תת-המותג Vimeo Live, שאפשר מעתה להעלות שידורים בזמן אמת. הרכישה אפשרה לשדר משחקי כדורגל, כנסים, הרצאות וכו' והביאה עוד ועוד קהל מקצועי גם כצופים וגם כלקוחות משלמים שמשתמשים בפלטפורמה וכמובן, הקורונה חיזקה מאוד את השימוש בשירות כמעט ללא תחרות בשוק כשיותר ויותר חברות החלו לבצע כנסי מכירות ואירועי עובדים ב-Vimeo Live.


בשנת 2019, נרכשה Magisto, חברת שירות ליצירת וידאו המגובה בבינה מלאכותית, עם למעלה מ-100 מיליון משתמשים.

באמצעות הרכישה הזו השתלטה Vimeo על הצוות הטכנולוגי של Magisto, וגם על בסיס המשתמשים שקיבל כמובן גם גישה לשאר ההכלים של Vimeo. הטכנולוגיה של Magisto הועילה במיוחד לעסקים קטנים יותר שלא היו להם את כספים או הכישורים לייצר סרטונים מקצועיים ובאמצעות התוכנה, יכלו להפיק סרטונים איכותיים בעצמם. הרכישה הייתה הבסיס לתת-המותג Vimeo Create - כלי המאפשר למשתמשים ליצור בקלות סרטונים בהנחיית סוכני AI מצילומי וידאו מלאים.

קל לזהות כאן דפוס פעולה של רכישות להאצת מובילות טכנולוגית ומשום מה, זוהי אסטרטגיה המאפיינת יותר חברות אמריקאיות מאחרות וחבל.


3. מודל חינמי עבור הצופים - הפוך מהשוק

בדיוק הפוך מהכיוון שלקחה יוטיוב, Vimeo לא מבססת את המודל הכלכלי שלה על צפיית הקהל בפרסומת מכיוון שהוא מסתמכת על תשלומי יוצרי התוכן והעסקים המשלמים. זה בדיוק הפוך מהמודל של יוטיוב, בו יוצרי התוכן אומנם מעלים תכנים בחינם, אבל הצופים צורכים פרסומות כדי שהמודל הכלכלי יהיה רווחי (והיום יכולים גם לבחור ולשלם עבור מנוי חודשי).


המהלך הזה מאפשר ל-Vimeo להתבלט בשוק ולקחת את הצד של היוצרים/החברות המפרסמות, בעוד שרוב אתרי שיתוף הווידאו השתמשו במודל הכנסה מבוסס פרסומות. מבחינה שיווקית, זו גם הצעת הערך אטרקטיבית כדי למשוך צופים מאתרים אחרים. גם המהלך הזה עזר לבטל את התחרות מול YouTube ושינה את התפיסה של Vimeo בשוק - מפלטפורמה המיועדת לצופים, לפלטפורמה המיועדת בראש ובראשונה עבור יוצרים, אנשי מקצוע וחברות ובנוסף, המעוניינים להעלות תוכן וידאו באיכות גבוהה יותר.


המודל מיצב את המוצר כמוצר פרימיום איכותי שפועל בעקיפין כמסנן תוכן ולקוחות, כי לא כל אחד צריך ויכול להיות שם. Vimeo הפכה למקום מושלם עבור אלה שחיפשו פלטפורמה להציג את כישוריהם או הניסיון שלהם. הפלטפורמה נחשבת ויציבה יותר מיוטיוב, אפשר לעצב אותה בהתאם למותג ולהציג את המוצרים והשירותים בצורה מקצוענית יותר מהמתחרים. זה גם אומר שהקהלים לא מגיעים בטעות לפלטפורמה מפני שהם פונים אל Vimeo עבור תוכן ספציפי ואיכותי.


4. תמיכה והתמקדות ביוצרים ולא בצופים

התאמת עמוד הוידאו למותג היא אחד מהדברים שהכי מבדלים את המוצר מכל המתחרות - האפשרות של היוצרים, חברות המדיה או החברות הגדולות ליצור Look and Feel בהתאם למותג שלהם, יוצרת להם עוד נכס מיתוגי שם בחוץ. ב-Vimeo ניתן להוסיף לוגו, לשחק עם הצבעוניות ולייצר נראות מותגית מרשימה.

בנוסף, בדומה ליוטיוב, נבנו עבור היוצרים כלים לניתוח סטטיסטי של הצפיות, נטישות וכו' ואפשרות להחליף את סרטוני וידאו ממש בקלות מבלי להותיר עקבות ברשת. גם הקמת פלטפורמה לפרסום ומציאת משרות בתחום הוידאו (ללא עמלה) תחת השירות Vimeo for Rent תרמה לבניית קהילת אנשי מקצוע וקידמה את Vimeo כבית לתמיכה מקצועית בווידאו ולמקום בו ניתן לפרסם, להגיב ולחפש שירותי וידאו מקצועיים.


5. תמחור

אם יוצרי תוכן יכולים להעלות לפלטפורמה סרטונים, לשתף ולראות נתונים סטטיסטיים לקבלת תובנות בחינם וגם כל אחד יכול לצפות בכל התכנים בחינם ללא הגבלה. אז מהיכן מגיע הכסף?

מלבד חשבון ה-Basic החינמי, יש עוד ארבע תוכניות מנוי - Starter, Standart, Advanced, Enterprise.

החשבון הבסיסי חופשי ליצירה ולשימוש, אבל עבור מי שמעלה הרבה סרטונים הוא לא מספק ולא כולל תמיכה נרחבת.


פרימיום (Freemium) הוא מודל חכם המציע בחינם מוצר או שירות בסיסי, אולם תכונות מתקדמות או מיוחדות של המוצר מוצעות רק בתשלום, מתוך הנחה שאחוז מסוים מהמשתמשים במוצר בחינם ירכשו את השירותים הנוספים.

זוהי בעצם דרך חכמה לתת מוצר בחינם מתוך מחשבה שיניב בהמשך תשלום ומתוך מחשבה שיהווה כלי טוב לצבירת הניסיון הראשוני ו"דביקות למוצר" (stickiness) כתוצאה מהרגל בשימוש במוצר. המודל הזה עבד כאן טוב מאוד ולצידו, גם יכול המשתמש לנסות בחינם למשך חודש כל תוכנית מורחבת אחרת, כאשר כל אחד מהמסלולים מציע רמות שונות של שירות לקוחות והתאמה אישית.

מעניין במיוחד להתעכב על התמחור לארגונים Vimeo Enterprise - פתרון כולל יותר לחברות בעלות צוות גדול שעובד על פרויקט.

המסלול מספק שירותים ברמה ארגונית המאפשרים למנהל ניהול קל יותר גם של העובדים וגם של הצופים/הלקוחות. המסלול מציע סט כלים המיועדים לארגונים גדולים המאפשרים למשתמשים לנהל ולשתף וידאו חי ולפי דרישה בין סביבות עבודה. המחירים במסלול הזה אינם קבועים מכיוון שהדרישות יכולות להשתנות מחברה לחברה ולמעשה נתפר פתרון ייחודי עבור כל לקוח המחייב שיחה עם נציג מכירות כדי להירשם לשירות (BDR קלאסי).


6. מוצרים ייחודיים בתמחור נפרד

ערוץ וידאו לפי דרישה - Vimeo by Demand

שירות המאפשר ליוצרים לפתוח ערוץ תוכן משלהם. השירות גם מאפשר לחברים לעצב נגן וידאו משלהם, כולל יצירות אמנות ולוגו. Vimeo On Demand מציעה למשתמשים גם להירשם לערוץ של היוצר כמנויים ולקבל גישה בלתי מוגבלת לעבודתם. Vimeo מקבלת בדיל הזה 10% מההכנסות בתוספת עלויות העיבוד.


רכישת זכויות לשימוש בקטעי וידאו מוכנים - Vimeo Stock

אפשרות לרכוש קטעי וידאו מוכנים או תמונות מתוך סרטונים של יוצרים בפלטפורמה, תמורת תשלום. זה משרת מעולה את היוצרים האחרים שורצים לחסוך בזמן וכסף, ויוצר עוד דרך למוניטיזציה עבור היוצרים בפלטפורמה. Vimeo מקבלים בסביבות 30-40% מהעסקה, בעוד שהיוצרים מקבלים 60-70% עבור תמלוגים מההכנסות שקטעי הווידאו מספקים למי שרכש אותן.


השקת שירות מבוסס מנוי - Vimeo TTO

היוצרים יכולים להשיק שירות מבוסס מנוי אליו יוכלו להעלות סרטוני וידאו בדומה לנטפליקס ולסגור את הצפייה עבור הקהל שקנה מנוי בלבד. השירות הזה ממש התפוצץ בקורונה - מאמני כושר, בשלנים וכל מי שרצה ללמד משהו דרך סרטונים, השיקו ערוץ ווידאו ממותג בקלות, עם הרשמה פשוטה וקבלת כסף ישירות לחשבון.


קיימות שלוש תוכניות זמינות תחת Vimeo OTT, כל אחת עם תמחור ותכונות משתנות: ,Standard, Standard + Apps, Enterprise.

גם כאן, התמחור ברור ושקוף - דולר עבור כל צופה שנרשם לערוץ של היוצר, או עשרה אחוז מכלל הרווחים שעוברים במערכת.


7. שיתופי פעולה שיווקיים להכפלת הכח

במהלך שנת 2019 Vimeo יזמה שותפויות עסקיות עם פלטפורמות השיווק Mailchimp, HubSpot ו-Constant Contact כדי לאפשר לכלל לקוחות השותפות אפשרות לשלב בקלות סרטוני Vimeo בדואר ובקמפיינים הפרסומיים האחרים שלהם. בהמשך, Vimeo גם שיתפה פעולה עם TikTok וסיפקה לכל המשתמשים המסחריים של TikTok גישה לכלי העריכה של Vimeo לתוכן וידאו. שיתופי הפעולה הביאו קהל חדש למערכת מצד אחד, ושכללו את היכולות השיווקיות שהחברה מציעה לשותפים העסקיים שלה מצד שני.


8. פרטיות וחופש היצירה

ווימאו מתגאה בכך שהיא פלטפורמת הווידאו הבטוחה ביותר היום מבחינת שמירה על פרטי המשתמש. בניגוד ליוטיוב המחוברת לגוגל שמשתמשת בפרטי היוצרים, החברה מאוד מקפידה על עמידה בכל חוקי הפרטיות המחמירים ביותר וזהו גם אחד מהיתרונות המבדלים שלה.


גם בנושא החופש היצירתי יש יחסית מרווח, מה שגורם למדינות כמו טורקיה, סין, אירן והודו לחסום את השימוש בשירות כל כמה זמן לסירוגין כדי לחסום הפצת תכני ווידאו המסוכנים למשטר. החופש ליוצרים גם עולה לחברה בקנסות מדי פעם בשל הפרות זכויות יוצרים ואין ספק כי אחד האתגרים הגדולים של החברה בתק' הקרובה יהיה גם התמודדות עם סרטוני פייק, סרטוני נאצה והפרות זכויות יוצרים בשל העלאת סרטונים מוגנים מתוכניות טלוויזיה, רשתות חברתיות וכו'.


איפה עומדת Vimeo כיום?

החברה הונפקה בשנה האחרונה לפי שווי של 5 מיליארד דולר והגיעה למעל ל-200 מיליון משתמשים רשומים. כנראה שווי השוק היה בהערכת יתר כמו שהיה מקובל בשנה הקודמת וגם מחיר המניה די התרסק (כמו ביתר שוק הטק), אבל הכנסות הדוחות הפיננסים של הרבעון השלישי של 2022, מראים המשך צמיחה עקבית של 8% בהשוואה לאותו רבעון בשנה הקודמת עם גידול של חמישים אחוז במספר ההזמנות הצפויות מלקוחות B2B גדולים.


בסיס הלקוחות שהיה מבוסס על יוצרים עצמאיים ועסקים קטנים, התרחב בסיוע מחלקת המכירות וכיום משתמשים במוצר באופן קבוע גם חברות ענק כמו Rivian, Credit Karma, Moderna, Cars.com, Bobs Discount Furniture, PwC, AstraZeneca ו-Harvard Graduate School of Design ועוד. בעיקר אנחנו רואים בשנה האחרונה המשך מומנטום רציני בעבודה מול הארגונים תחת Vimeo Enterprise, שם קפצו ההכנסות משמעותית ב-2022 עד כה (+30%) וכעת זהו הערוץ המכניס ביותר של החברה, נתון שמוכיח שהפיבוט האסטרטגי של שינוי קהל היעד אכן מוצלח (יחד עם ההצהרה על ההזמנות העתידיות שרובן הגדול צפוי להגיע מפעילות מול הארגונים) ושההימור של IAC של אנג'לי סוד, היה פשוט מדויק.


ועוד קצת אנג'לי לסיום להשראה:)


מכירים ומכירות עוד סטרטאפ שאתם אוהבים במיוחד וכדאי לנתח? יש לכם ולכן מה להוסיף על מה שמופיע כאן? לא להתבייש, ספרו לי כאן.

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page